跳到主要內容

[翻譯]MUSE- Unintended

MUSE- Unintended - live at Wembley 2007 

Unintended

You could be my unintended
你可以成為我生命中的無意選擇
Choice to live my life extended
將我的生命更延伸寬廣
You could be the one I'll always love
你可以成為我一輩子愛著的那個人
You could be the one who listens to my deepest inquisitions
你是那位唯一聽到我內心祈求的人
You could be the one I'll always love
你可以成為我一輩子愛著的那個人

I'll be there as soon as I can
我會儘快趕回妳的身邊
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before
但是現在我正努力補全支離破碎的過去

First there was the one who challenged
有人對我提出異議
All my dreams and all my balance
質疑我的所有夢想質疑我的所有平衡
She could never be as good as you
她永遠不會像妳那麼的好

You could be my unintended
你可以成為我生命中的無意選擇
Choice to live my life extended
將我的生命更延伸寬廣
You should be the one I'll always love
你可以成為我一輩子愛著的那個人

I'll be there as soon as I can
我會儘快趕回你的身邊
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before
但是現在我正努力補全支離破碎的過去
I'll be there as soon as I can
我會儘快趕回妳身邊
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before
但是現在我正努力補全支離破碎的過去
Before you
那些在遇到妳之前的
從前

※歌詞轉自http://blog.yam.com/christs/article/8877916


從官方開始釋出這支影片開始,大概聽了不下100萬次了吧!等待果然是痛苦的阿~
說來奇怪,大概看過幾百萬個人寫過,喜歡MUSE的人都是由這首歌開始,但仔細聽其他的,會知道完全不同TONE ,說實在的,這首根本是異類阿!所以當初我都直接跳過(或許我才是異類?!),最近呢~卻開始喜歡這首歌,可能是木吉他的live版吸引了我,也可能是心靈需要平靜吧......。

留言

  1. 也許他們真的就像是靈感之神MUSE一般
    每次聽都給人不一樣的感動
    很慶幸可以認識這個樂團

    回覆刪除
  2. To 小草

    MUSE吸引人之處就是歌曲都非常個人特色
    而且每首都是高潮
    至今我還找不到像這樣曲風的樂團

    入門推薦 Absolution(2003)
    Cheers!

    回覆刪除

張貼留言

近期熱門